Enhedslisten går helt nye veje, for at komme bredt ud til nye potentielle vælgere, erfarer Mellem Linierne.
Enhedslisten søger kontakt med millionærer, bankdirektører og multinationale chefer, som vil deltage i partiets valgannoncer.
Gruppeformandinde Line Barfod har kontaktet et castningbureau for via VL-gruppernes netværk at nå ud til et publikum, som partiet ellers traditionelt og på grund af fordomme har vanskeligt ved at få i tale.
- Vi har taget dette - indrømmet - lidt utraditionelle skridt, fordi vi er af den faste overbevisning, at der også blandt denne gruppe mennesker findes folk, som vil bakke vores politik op i en valgkamp, siger Line Barfod i en pressemedelelse.
Enhedslisten får ofte i forbindelse med valgkampe anonyme checks og støttebeløb, som er indsendt fra postadresser nord for København.
- Det ærgrer mig, at Venstre har fået færten af vores initiativ og er kommet os i forkøbet ved at bruge samme metode over for humanistiske studerende. Det får os dog ikke til at holde igen. Metoden er simpelthen for god til, at Venstre kan spolere den for os.
Enhedslisen vil gerne sætte konkrete ansigter på den støtte, som deres omfordelingspolitik nyder. Og den kommer altså ikke kun fra bistandsklienter, aktiverede, udlændinge på starthjælp.
De, der bliver udvalgt til valgannonce, vil blive honoreret. Det vil tage tid med sminkning, fotografering, styling og så videre, skriver Enhedslisten.
- Når vi har valgt at gå ud via VL-gruppernes netværk og ikke vores eget medlemskartotek, så hænger det naturligvis sammen med, at mange af vores støtter i den kreds ikke tør være medlemmer hos os.
-Men der er brug for mønsterbrydere og frontløbere alle steder - også blandt rød-grønne millionærer, slutter Line Barfod.
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via
87278