Når man ikke har tilstrækkelige argumenter - så kan jo altid ty til snyd
af Leif Hartman, Haderslev
Bertel Haarder vælger at lære elever og andre, hvordan man misbruger en af matematikkens højdiscipliner - brøker.
Når Bertel regner, så manipulerer han. Bertel tager vi læreres skematimer - han medregner ikke skolefester, skolerejser, lejrskoler, fastelavnsfest og så videre. Han forudsætter tilsyneladende, at disse ting er afskaffet.
Desuden tager Bertel udgangspunkt i, at lærere - i modsætning til alle andre - skal arbejde både i de fem ugers ferie og på helligdage. Han forudsætter tilsyneladende, at disse opnåede rettigheder er afskaffet for lærere.
På den måde opnår Bertel, at et lavt undervisningstal delt med et højt arbejdstimetal selvfølgelig giver det - han ønsker - en lav undervisningsandel.
Men det er fusk. Bertels udregning giver 37 procent undervisning. En mere korrekt udregning giver 60-65procent undervisning.
Og dermed er der ikke disse oceaner af tid til udarbejdelse af de elevplaner. En opgave som - i øvrigt - helt indlysende er en helt ny opgave, og derfor skal tildeles ekstra tid.
Forestil jer, at I har været ved tandlæge, læge, advokat, mekaniker eller har haft håndværker i huset. Og så regner I med at kunne få en skriftlig - juridisk bindende - vurdering af arbejdet - uden beregning. Jeg tror ikke på, at det ville kunne lade sig gøre.
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via

87278