22 May 2025  

KBH: Let skyet, 10 °C

Navn tillægges negativ klang

Navn tillægges negativ klang

Lørdag, 30. august, 2008, 00:00:00

Rim og markante slogans har det med at sætte sig i vores bevidsthed

af Nanna Gersov, Kastrup
Sundhedsstyrelsen har taget et udmærket initiativ ved at vise små annoncer i dagbladene, som reklamerer for sundhedsportalen (www.sundhed.dk).
Problemet er bare, at markedsføringen med overskriften 'Kan Ditte smitte?' ikke er fuldt ud etisk forsvarlig. Man bør nemlig ikke kæde personnavne sammen med noget negativt, således at børn, som bærer disse navne, risikerer mobning.
Reklamens magt er som bekendt stor. Rim og markante slogans har det med at sætte sig i vores bevidsthed.
Forhåbentlig er dette rim hurtigt glemt, da Ditte jo er et kønt pigenavn, brugt blandt andet i romanen og filmen 'Ditte Menneskebarn' af Martin Andersen Nexø.

Kan du lide, hvad du læser?

Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:

Abonnér

eller giv et bidrag via


87278


30. aug. 2008 - 00:00   30. aug. 2012 - 12:04

Idekamp