Tror transportministeren og de andre politikere, at det kun er DSB, der kører tog i Danmark? Og tænker tog-operatørerne i Danmark kun på profit?
Vi har igennem kollegaer fået at vide, at sikkerheden for personalet sejler hos flere operatører.
DSB tænkte, at nu skulle der sælges flere billetter og fjernede kravet om pladsbilletter, men er blevet sat på plads, og har nu genindført kravet.
Det sker imens Arriva, Midjyske Jernbaner og Lokaltog A/S kører med fyldte toge uden restriktioner. Undskyldningen er, at her kan der ikke bestilles pladsbilletter.
I Arriva har togrevisorer fået at vide, at hvis toget er for fyldt, og de føler sig usikre, skal de ikke stige på toget.
Det virker som om, at Arriva tænker mere på fyldte tog og billetindtægter end på passagernes sikkerhed – sikkert grundet stram økonomi.
I Lokaltog A/S har billetkontrollen fået udleveret masker, og så er det ellers fyldte tog. Her er det vist også billetindtægter, der vægter højere end passagernes sikkerhed.
Politikernes sidste tiltag er, at der er indført mundbind i offentligt transport i Aarhus, men hvad så når toget kommer til eksempelvis Horsens, er smittefaren så ovre?
Vi har igennem kollegaer fået at vide, at sikkerheden for personalet sejler hos flere operatører. Der er mangel på håndsprit og masker. Der er mange kollegaer i små pauselokaler. Og der er manglende rengøring både i togene som på fællesområder.
Så Benny og I andre politikere! Vågn nu op og tag ansvar i stedet for at skrige op når det er nemmest og mest populært. Den er gal på hele banen!
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via
87278