Er det fordi, vi i Danmark har noget særegent som det at kunne blive visiteret til fleksjob, som de ikke har i resten af EU, at det skal være så besværligt at kommunikere med myndighederne for eksempel i tilfælde af sygemelding i fleksjobsammenhæng?
Er det EU, som har bestemt, at det skal være så besværligt?
Ved sygemelding kræver det næsten en højere teknisk it-uddannelse, for at kunne melde det på rette vis til rette sted. Det tog over en time at melde sygdom til rette instans, da man først skulle have en digital medarbejdersignatur. Derefter skulle man ind på en hjemmeside for at verificere denne signatur. Som om det ikke var nok, skulle man bagefter ind på en ny hjemmeside, på hvilken man først kunne arbejde, når man havde åbnet diverse sider.
Hvis man så ringer efter hjælp, kan man godt blive hjulpet. Det kræver dog, at den hjemmeside man nu skal benytte virker. Det gør den ofte ikke.
Man må så vente... Ringe op på ny, og så blive hjulpet, først en gang, så en gang mere og så videre.
Er det EU, som har bestemt, at det skal være så besværligt? Resultatet bliver jo, at der så vil være færre virksomheder, der ønsker at ansætte fleksjobbere, så man til sidst kan lukke fleksjobordningen?
Hilsen fra en træt fleksjobber, som er glad for sit arbejde og for at kunne være en del af arbejdsstyrken.
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via

87278