11 Jun 2025  

KBH: Let skyet, 10 °C

Stop tilsviningen af lærerne

Stop tilsviningen af lærerne

Når arbejdsmarkedsforskerne understreger, at den offentlige sektors styrke er stolte og tilfredse medarbejdere, så bør KL og regeringen lytte til dem.

Overalt i landet har lærerne været aktive og gennemført demonstrationer og happenings. Her er det lærerne i Randers, der demonstrerer mod lockouten 2.april.
FOTO: Lars Rasborg/Scanpix
1 af 1

Til Københavns Kommune, KL og regeringen

Det er med stor fortørnelse, vi konstaterer, at truslen om lockout nu er blevet ført ud i livet.

Der har ikke på noget tidspunkt været tale om reelle forhandlinger mellem KL og Lærernes Centralorganisation.

Hele forløbet har været nøje tilrettelagt efter en drejebog skrevet i fællesskab mellem Finansministeriet, nøglepersoner i regeringen og KL -  koordineret med Børne- og Undervisningsministeriet.

Kun gennem tillid og samarbejde kan den danske folkeskole udvikles til gavn for alle børn.

Det lover skidt for en kommende folkeskolereform. Hvis I tror, at dette forløb skaber engagerede medarbejdere, så er det en helt forkert drejebog, der er fulgt. For hver dag, lockouten varer, øges bitterheden og mistilliden blandt undervisere.

Forsamlingen skal derfor opfordre jer til straks at stoppe dette uværdige teaterstykke, hvor en daglig tilsvining af lærerne og deres organisationer har spillet en hovedrolle.

Der er brug for, at regeringen forkaster forældede ledelsesformer, der for længst er forladt i moderne private virksomheder og lytter til arbejdsmarkedsforskerne.

De forklarer, at den offentlige sektors styrke er medarbejdernes glæde og stolthed, når de inddrages og derved kan tage ansvar for deres arbejde.

Kun gennem tillid og samarbejde kan den danske folkeskole udvikles til gavn for alle børn.

Vedtaget i Valby Hallen af 2.500 medlemmer af Københavns Lærerforening 2. april 

 

 

 

 

 

 

Kan du lide, hvad du læser?

Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:

Abonnér

eller giv et bidrag via


87278


09. apr. 2013 - 09:15   09. apr. 2013 - 09:15

Udtalelse

fra Københavns Lærerforening