08 Aug 2025  

KBH: Let skyet, 10 °C

Scandlines og jernbanen

Scandlines og jernbanen

Torsdag, 28. juni, 2007, 00:00:00

De oplysninger, der er tilgængelige for mig, indeholder ikke noget om overførsel af jernbanemateriel på Scandlines ruter

af Peer Pedersen, Frederiksværk
DSB har fra december 2007 anskaffet sig nyt ICE Diesel materiel til kørsel imellem København-Hamburg-Berlin. Findes der sikkerhed og bindende prisaftaler for nuværende overførsler og overførsel af dette materiel på Rødby-Puttgarden, og er der taget højde for overførsel af eventuelle andre nye jernbaneoverførsler, for eksempel på Gedser-Rostock?
Er de landfaste anlæg med i købsaftalen, eller skal det nye rederi betale for at benytte de nuværende havneanlæg. Hvis det nye selskab ejer de nuværende havneanlæg, vil de have en stærk konkurrenceforvridende status.
Alle færgerne imellem Danmark og Tyskland på Østersøen er bygget til at medtage tog, men hvordan ser fremtiden ud for jernbaneforbindelserne i fremtiden, vil det nye rederi medtage tog og til hvilke priser?
Billetprisen med DSB til udlandet for passagererne afhænger meget af, hvad DSB skal betale for at få overført deres tog.

Kan du lide, hvad du læser?

Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:

Abonnér

eller giv et bidrag via


87278


28. jun. 2007 - 00:00   30. aug. 2012 - 12:04

Idekamp