Lærere har altid været med til at gøre en god skole bedre – altid gennem samarbejde og dialog – altid med respekt for faglighed og profession. Dette skal fortsætte.
Børne- og undervisningsministerens tanker omkring Ny Nordisk Skole forudsatte en markant opbakning og medindflydelse. Naturligvis skulle lærerne være med til at udvikle skolen.
I regeringens folkeskolereformiver er dette helt afgørende aspekt fraværende.
Der er efter vores mening lagt op til et opgør med den danske model, og folkeskolereformen bliver brugt som den prøveklud, der skal vise, om en regering kan lave reformer betalt af medarbejderes løn- og arbejdsforhold.
Det er uværdigt og stik imod de værdier, som vi socialdemokrater har stået for i over 100 år.
Vi mener ikke, det er socialdemokratisk politik.
Det er uværdigt og stik imod de værdier, som vi socialdemokrater har stået for i over 100 år - solidaritet, fællesskab og lige muligheder.
Hermed sendes en direkte opfordring til alle andre socialdemokratiske tillidsvalgte og medlemmer om at modsætte sig dette direkte angreb på både værdier og den danske model.
Folkeskolereformen kan fortsat blive en socialdemokratisk vindersag. Men kun i det øjeblik at vores politisk valgte udviser mod til at indse de fejl, der er begået, og erkender, at en god skole udvikles i samarbejde med lærerne.
Vovemod og visionær politisk ledelse handler også om at kunne erkende, hvornår noget er gjort forkert.
Vedtaget på landsmødet den 16. marts.
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via

87278