31 May 2025  

KBH: Let skyet, 10 °C

Medierne strammer retorik om arbejdsløse

Ny analyse

Medierne strammer retorik om arbejdsløse

De seneste 20 år er mediernes fremstilling af arbejdsløshed som selvforskyldt steget markant, viser analyse fra Cevea og Min A-kasse. Holdningen smitter af på arbejdsmarkedspolitikken, der bliver mere restriktiv.

Stadig flere avisartikler fremstiller de arbejdsløse som dovne og giver dem selv skylden for, at de ikke har arbejde. Holdningen påvirker politikerne, der vedtager beskæftigelsesindsatsen. Men hvor er jobbene, spørger en flok arbejdsløse her ved en aktion.
FOTO: PN
1 af 1
De seneste 20 år er mediernes fremstilling af arbejdsløshed som selvforskyldt steget markant, viser analyse fra Cevea og Min A-kasse. Holdningen smitter af på arbejdsmarkedspolitikken, der bliver mere restriktiv.

Desværre!

Du skal abonnere på Arbejderen for at kunne læse denne artikel. Til gengæld er du med til at sikre, at Arbejderen stadig kan levere vigtig journalistik på områder, som ingen andre dækker.

Tegn abonnement og læs artiklen med det samme

Allerede abonnent? Klik her

Abonnementsindhold