Post Danmarks service er dyr og ofte dårlig. Med de nye portoregler tager Post Danmark sig bedre betalt end nogensinde for at distribuere Arbejderen
I omegnen af 200.000 kr. om måneden opkræver de for at bringe avisen ud til landets godt 2000 abonnenter. Leveringen er dog ikke blevet bedre med den dyrere service. Arbejderens abonnementsafdeling registrerer for tiden rekordhøje klageantal, og må også jævnligt stoppe abonnementer på grund af den dårlige service.
Problematikken bider sig selv i halen. Avisen skal have et vist antal abonnenter for at få portostøtte til at betale for avisdistribution via Post Danmark, men Post Danmarks egen service betyder at abonnementstallet kan være svært at vedligeholde.
For at komme problemerne til livs fører abonnementsafdelingen statistik over antallet af klager fordelt på geografiske områder. Det er derfor vigtigt, at du giver abonnementsafdelingen besked hvis leveringen af din avis svigter - uanset om den kommer en dag for sent, eller helt udebliver.
Når du indsender en klage, registreres klagen i den samlede klagestatistik, og den sendes til Post Danmark. Efter den 1. april sender abonnementsafdelingen en samlet præsentation af problemerne til Post Danmark som dokumentation på den ringe service.
Ring din reklamation ind på 35 35 17 87 eller skriv til abo@arbejderen.dk. Du kan også ringe udenfor åbningstiden, så tager telefonsvareren imod.
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via

87278