Danske firmaer har alt for let spil, når de bruger tyske, polske eller rumænske chauffører til ulovlig kørsel i Danmark for dumpingløn
Det mener DI's administrerende direktør Hans Skov Christensen og formand for 3F's Transportgruppe Jan Villadsen. På tirsdag klokken 10 afleverer de det budskab til justitsminister Lars Barfod og transportminister Hans Christian Schmidt, skriver Nyhedsbrevet 3F.
DI og 3F blev enige om at gøre fælles front mod løndumping, da de to organisationer forhandlede nye overenskomster på plads. De to organisationer ønsker blandt andet bedre kontrol med brud på den danske godslov. Loven siger, at chauffører, der kører i danske lastbiler, skal aflønnes efter dansk overenskomst. Men loven overtrædes i stor stil.
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via
![](https://arbejderen.dk/sites/default/files/mobile_pay_arb.png)
87278