Mandag overrakte Landssammenslutningen af Handelsskoleelever (LH) en række gode ideer til undervisningsministeren om, hvordan undervisningsmiljøet, elevernes inddragelse og undervisningen kan gøres mere virkelighedsnær.
Når vi har været ude og snakke med eleverne på handelsskolerne har mange af dem været frustrerede.
Steffen Andersen
LH har besøgt to tredjedel af landets handelsskoler, og talt med skolernes elever om, hvad der er vigtigt, for at de kan have en god skoledag. LH er i gang med at kortlægge hvilke udfordringer landets handelsskoleelever oplever i deres skolegang. De mange input fra eleverne samle i en rapport, der bliver udgivet den 2. december.
- Når vi har været ude og snakke med eleverne på handelsskolerne har mange af dem været frustrerede. For meget af deres undervisning er irrelevant, og det er jo ikke det man forventer, når man starter på en handelsskole. Vi håber rigtig meget at ministeriet vil tage os seriøst, og at de forstår at handelsskolerne er til for os elever, så derfor ved vi også hvordan tingene skal gøres, siger LH's næstformand Steffen Andersen.
En fjerdedel af eleverne oplever også problemer med indklimaet og udluftningen.
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via

87278