25 May 2025  

KBH: Let skyet, 10 °C

Ja-annoncer for millioner

Bruger 13 gange så meget som nej-siden på reklame

Ja-annoncer for millioner

Infomedia har læst danske dagblades annoncer igennem op til valget om patentdomstolen: Store fagforeninger og dansk erhvervsliv brugte 13 gange mere end nej-siden på at reklamere for et ja.

Ja-siden brugte næsten fire millioner kroner på annoncer for at reklamere for et ja til patentdomstolen, viser ny opgørelse fra Infomedia.
FOTO: Betina Garcia/Scanpix
1 af 1

Organisationer, partier og virksomheder brugte 13 gange så mange penge på avis-annoncer for et ja til patentdomstolen som nej-siden.

Det viser en opgørelse fra Infomedia.

Ifølge opgørelsen har ja-siden brugt 3.998.250 annoncekroner i aviser. Til sammenligning havde nej-sigerne et annoncebudget på 293.750 kroner.

Ifølge Infomedia ligger Dansk Industri og CO-industri i top med 2,6 millioner annoncekroner.

Infomedia har manuelt gennemlæst og vurderet alle valgannoncer i de danske dagblade, der har optrådt på print fra 9. maj til 25. maj. Infomedia har udregnet annonceværdien på baggrund af størrelse og mediernes spaltemillimeterpriser.

Kan du lide, hvad du læser?

Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:

Abonnér

eller giv et bidrag via


87278


28. maj. 2014 - 08:05   28. maj. 2014 - 08:12

EU-valg 2014

ml@arbejderen.dk