21 May 2025  

KBH: Let skyet, 10 °C

Kritik af Coca-Cola

Kritik af Coca-Cola

Coca-Cola sælger sig selv som miljøvenlig uden at have dokumentationen i orden.

FOTO: Soe Zeya Tun / Scanpix
1 af 1

Forbrugerombudsmanden kritiserer Coca-Cola for at overtræde de danske og europæiske markedsføringsregler. 

En ny afgørelse fra Forbrugerombudsmanden indeholder ni konkrete kritikpunkter. Ombudsmanden mener, at Coca-Cola vildleder forbrugerne, fremsætter udokumenterede påstande og undlader at rette ind, når de bliver gjort opmærksom på fejlene. 

Kritikken gælder blandt andet Coca-Colas påstand om, at selskabet reducerer CO2-udledningen med sin nye flaske, der er lavet af plantebaseret materiale, Sandheden er, at flasken maksimalt indeholder 15 procent plantemateriale. 

Coca-Cola reklamerer også helt op til i år med, at de støtter klimakampagnen www.1tonmindre.dk. Men den kampagne lukkede ved udgangen af 2009.

Kan du lide, hvad du læser?

Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:

Abonnér

eller giv et bidrag via


87278


31. jul. 2013 - 10:00   31. jul. 2013 - 10:00

Multinationale

ur@arbejderen.dk