Der er bogstaveligt talt højt til loftet hjemme hos Victor og Kati. De to bor i et cirkustelt, der udvendigt puster sig knaldrødt op i landskabet nær Københavns Havn, men som indvendigt er bemærkelsesværdig intimt.
Skarpe spotlights fra rummet over manegen fanger publikum ind i det magiske telt og bringer det umage par nærmest pinligt nær.
Københavns Internationale Teater (KIT) har inviteret til ny cirkus festival i deres Metropolis Laboratory til 17. august rundt omkring i byen. "For better and for worse" med Cirque Aïtal lever sit liv i det smukke cirkustelt, der er opstillet ved vandet på Refshaleøen lige i nærheden af havnebussens stoppested.
Skarpe spotlights fra rummet over manegen fanger publikum ind i det magiske telt og bringer det umage par nærmest pinligt nær. Skjortens skjolder af sved, deres knappe åndedræt og benzinosen fra deres røde bil bygger bro til en fortælling om to menneskers lidenskabelige kærlighed - til livet, til hinanden og til cirkus.
Den latterlige lille firkantede proletarbil af ubestemmelig karakter spiller en væsentlig rolle. Den danner ikke bare ramme for parrets ægteskabelige lykke men lever sit eget liv og holder sig ikke tilbage fra at blande sig i franske Victor og finske Katis turbulente liv.
Han er et gigantisk stykke af et mandfolk, hvis kæmpe hovede er dækket af de fineste, silkebløde brune krøller. Hun er det skrøbeligste, blonde nips, en porcelænsfigur så spinkel, at det mindste vindstød kunne vælte den sarte krop. Det er selvfølgelig en illusion.
For nok er Victor brølende stærk, men hun giver ham ikke meget efter, og det hun ikke har i størrelse, har hun i dén grad i temperament. "I medgang og modgang" er ægte nycirkus med dens charmerende blanding af artisteri, poesi, romantik og ægte følelser.
Den romantiske rock'n'roll road-story om det umage pars forhold til tyngdeloven, hinanden, sig selv og deres røde bil handler om livet, som det leves af os alle. Også de, der ikke bor i et kæmpetelt og har en selvstændig rød bil.