To swing or not to swing
Barney Kessel er mit forbillede, når jeg spiller guitar. Her får du Barney i selskab med Harry Sweets Edison, trompet. Georgie Auld, tenorsax. Bill Perkins, tenorsax. Jimmy Rowles, piano. Al Hendrickson, rytmeguitar. Red Mitchell, bas. Irv Cottler, trommer og Shelly Manne, trommer.
Det er 78 minutter med den bedste swingende jazz, du kan tænke dig til med numre som Begin The Blues, Embraceable You, Indiana, Dont Blame Me, Just in Time, Love is here to stay, On a slow boat to China, My old flame, og A foggy day.
Barney Kessel spiller på en elguitar af den gode gamle slags og ikke disse moderne guitarer, som ikke siger en lyd, hvis man slukker for forstærkeren. En guitar med en god klangbund giver den rigtige bløde guitarlyd fra sig, specielt hvis du kun netop åbner lidt for treblekontrollen.
Jeg kan ikke ønske mig noget bedre selskab at falde i søvn til end Barneys swingende jazzguitar, sådan.
Barney Kessel:To swing or not to swing, Vol. 3. Concorde Music
Kan du lide, hvad du læser?
Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:
eller giv et bidrag via
87278